Giresun İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce yürütülen Erasmus+ Akreditasyon Projeleri kapsamında 2021-2027 dönemi için Okul Eğitimi ve Yetişkin Eğitimi olmak üzere iki alanda akredite olmasıyla; Müdürlüğümüz AR-GE birimi tarafından koordine edilen ve 2021 yılında başlayan proje hareketlilikleri, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında da devam etti.
Bu kapsamda; 2023-1-TR01-KA121-SCH-000163142 numaralı Erasmus+ Okul Eğitimi Akreditasyonu projesi kapsamında 2023-2024 eğitim-öğretim döneminde ilimizde 20 farklı okulumuzda görevli 50 öğretmenimiz, 17 öğrencimiz ve 4 refakatçi olmak üzere toplam 71 personelimiz proje hareketliliğine katılarak farklı ülkelerdeki eğitim uygulamalarını gözlemleme fırsatı buldu.
2023-1-TR01-KA121-ADU-000162358 numaralı Erasmus+ Yetişkin Eğitimi Akreditasyonu Projesi kapsamında 5 farklı halk eğitimi merkezinde görev yapan 32 öğretmenimiz, 6 kursiyerimiz ve 2 refakatçi olmak üzere toplam 40 personelimiz proje hareketliliğine katılarak farklı ülkelerdeki eğitim uygulamalarını gözlemleme fırsatı buldu.
Böylece 2023-2024 Eğitim öğretim yılında ilimizden Erasmus+ Akreditasyon Projeleri kapsamında toplam 111 kişinin yurt dışı eğitim uygulamalarını deneyimleme fırsatına ulaşmaları sağlanmıştır.
İl Milli Eğitim Müdürümüz Ertuğrul Tosunoğlu Erasmus+ proje faaliyetlerine dair değerlendirmesinde; Müdürlük olarak il genelinde okul ve kurumlarımızca yürütülen proje çalışmalarını desteklediklerini dile getirerek, bu faaliyetlerin önemine vurgu yaptı. 7 yıllık projenin 3. Yılının başarıyla tamamlandığını dile getirdi.
Okul Eğitimi alanındaki projemizle öğretmenlerimizin; gelişen, geliştiren, yeni öğretim yöntem ve tekniklerini bilen, teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen ve bunları sınıfta kullanabilen öğretmenler olmalarına destek olmak, Bütün öğrencilerin eğitimden faydalanmaları ve ayrım yapmaksızın eğitim görmeleri amacıyla dezavantajlıların eğitimi alanında öğretmenlerimizin mesleki yeterlilik ve becerilerini arttırmak, Öncelikli sürdürülebilir kalkınma konularını öğretim ve öğrenime entegre ederek sürdürülebilir bir geleceği şekillendirmek için gerekli bilgi, beceri tutum ve değerleri kazanmak, öğretmenlerimizin mesleki yeterlilik ve dil becerilerini geliştirmek ve öğretmenlerin hedef dili işlevsel bir konuşma aracı olarak kullanmalarını sağlamanın hedeflendiğini belirtti.
Yetişkin Eğitimi alandaki yürüttüğümüz projeyle ise halk eğitimi merkezlerindeki, öğretmen, usta öğretici ve kursiyerlerin ve kursiyerlerin girişimcilik becerisinin artırmak, farklı ülkelerdeki mesleki uygulamaları gözlemleyerek hayat boyu öğrenme düsturu ile yetişkin eğitimi sürecinde kişilerin bireysel/mesleki/kültürel yeterliliklerini artırmak ve farklı yaş, kültür, eğitim ve sosyo-ekonomik düzeylere sahip vatandaşların kaynaşmalarının ve yeterliliklerini geliştirmenin amaçlandığını dile getirdi.
Söz konusu proje faaliyetlerinin gerçekleşmesinde emeği ve katkısı olan Müdürlüğümüz AR-GE Birimi yönetici, öğretmenlerine ve tüm katılımcılara yaygınlaştırma faaliyetlerindeki katkılarından dolayı teşekkür ederek başarılarının devamını diledi.